11 Ekim 2017 Çarşamba

Avukat A. HAMİ MÜFTÜOĞLU, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliğinde, Müşavir Avukat (TPAO Giriş Tarihi: 18 Haziran 1968 - Emeklilik Tarihi: 01 Ocak 1979)

Avukat Abdullah Hami MÜFTÜOĞLU
Türkiye Petrolleri A.O. Aylık Yayın Organı - BÜLTEN // SAYI: 1 - MART: 1970
TPAO Adına Sahibi: Hami MÜFTÜOĞLU
Avukat Abdullah Hami MÜFTÜOĞLU
Avukat Abdullah Hami MÜFTÜOĞLU
Avukat Abdullah Hami MÜFTÜOĞLU
25 Temmuz 1922 yılında Ereğli (Konya)’da doğdum.
İlk Okulu Dumlupınar İlkokulunda bitirdim. Orta ve lise tahsilimi İstanbul Haydarpaşa Lisesinde 1943 yılında tamamladım. Aynı yıl İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesine kaydımı yaptırdım ve 1948 yılında da mezun oldum.
Yedek Subaylık görevimi yapmak üzere 1948 yılı Ekim ayında Hazırlık Devresine müracaatımı yaptım. Koşulu Topçu Bölüğünde 6 aylık okul devresini bitirdikten sonra Kıt’a hizmetini yapmak üzere Sarıyel Zekeriyaköy Topçu Birliğinde katılmak üzere İstanbul’a geldim. Birliğe katıldım. Hizmetimi tamamladım ve 6 ay sonra terhis oldum.
1950 yılında Avukatlık Stajı için Konya Adliyesinde çeşitli Mahkemelerde altı aylık staj devresi sonunda; İkinci Avukatlık Stajımı Ereğli’de Avukat Osman Tolun’un yanında ikmal ederek resmen Avukatlığa başladım.
Avukatlığım süresince 2 yıl Ereğli Gazetesini yönettim. Yazı İşleri Müdürü olarak siyasi ve mahalli konularda makaleler yazdım ve yayınlandı. Aynı zamanda Ereğli Lisesinde Felsefe Derslerine girdim. Bizim eski Hocamız Lise Müdürü Mustafa Yenisey’in ısrarı sonunda, son sınıfların Felsefe, Mantık ve Sosyoloji derslerine de girerek üç sene müddetle onlara yardımcı oldum.   
1955’den 1960’a kadar beş sene müddetle Ereğli Belediyesi Reis Vekilliği ve Encümen Azalığı görevlerini ifa ve icra ettim.
1967 yılında Türkiye’de siyasi kaos başlamıştı. Ankara ve İstanbul’a yüksek tahsillerini yapmak üzere giden ve bir kısmı yurtlarda kalan gençlerimizin ideolojik akımların etkisinde kaldıklarını ve bazı olumsuzluklar nedeniyle tahsillerinin sekteye uğradığını gördüğümden, çocuklarımın tahsilini güvenlik ve esenlikle yaptırabilmek için Ankara’ya göç etmeye karar verdim.
1968 yılı 08 Haziranında Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Organizasyon ve Metot Müşavirliğinde Uzman olarak göreve başladım.  Akabinde beş kişilik yayın kurulunda üye olarak görevlendirildim. Kurul, “Teknik RAMAN” ile “Aktüel Yazılar ihtiva eden HABER Bülteni” olmak üzere bir dergi ve bir Bülten çıkartılmasına karar verdi. Genel Sekreter Şefik Seçkin Başkanlığında teşkil edilen yayın kuruluna muhtelif ünitelerde çalışan genç Mühendis, Tekniker ve Araştırmacılardan makaleler gelmesine rağmen, aradan altı ay geçtiği halde; Yayın mümkün olamadığından bu kurul genel Müdür tarafından fesih edildi.  Yerine benim Başkanlığımda yeni bir yazı ve yayın kurulu oluşturuldu. Sonuçta, ayda bir yayınlanmak üzere RAMAN TEKNİK dergisi ile HABER BÜLTENİ çıkarılmasına başlandı. Raman Dergisinde tamamen teknik makaleler yayınlanıyordu. Ay zamanda personelimizin birikmiş yazıları da sırasıyla dergide yayınlandı. Raman Dergisinin ilk iki sayısından sonra İstanbul Teknik Üniversitesi, Ankara ODTÜ ve MTA Enstitüsünden tebrik yazıları almaya başladık.  
Haber Bülteninde ise Genel Müdürlüğümüz ve Taşra teşkilâtlarımızdaki sosyal faaliyetler, Arama, Sondaj, Sismik ve İdari çalışmalar yer aldığı gibi, bunların dışında Turizm, İdarecilik Sanatı ve Tarihi Eserlerle ilgili haber ve yazılar da yayınlanmakta idi.  
1971 yılında Genel Müdür Korkut Özal’ın ayrılmasıyla Selâhattin Özkan Genel Müdürlüğe atandıktan sonra, yapılan değişiklikler çerçevesinde ben de “Muhaberat ve Neşriyat ünitesine” Müdür olarak tayin edildim.
Benim Müdürlüğüm zamanında her iki dergi de düzenli olarak yayınlandı.  
1974 yılında Hukuk Müşavirliği’ne Müşavir Avukat olarak tayinim yapıldı.
Burada beş yıl çalıştıktan sonra 1979 yılında kendi isteğimle emekli oldum. 


Avukat HAMİ MÜFTÜOĞLU
İstanbul Hukuk Fakültesinden Mezun Olduğum Sene (1948)



Avukat HAMİ MÜFTÜOĞLU, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliğinde, Müşavir Avukat (Giriş Tarihi: 18 Haziran 1968 - Emeklilik Tarihi: 01 Ocak 1979)

1 yorum:

  1. HAMİ BEY AĞABEYİM MERHABA NASILSINIZ.BİZLER ESKİDEN SIK GÖRÜŞEBİLİYORDUK AMA 4-5 SENE KADAR GÖRÜŞEMEZ OLDUK.SAĞLIK VE SIHHATİNİZ İYİ Mİ?DERNEĞİMİZİN MERKEZİNİ ULUSA TAŞIDIK.FAALİYETLERİMİZ AYNEN HIZLA DEVAM EDİYOR.SELAM VE SAYGILAR.SEMA KIZIMIZA DA SELAM OLSUN.Hamdi Dağ std-sürdürülebilir tarım derneği başkan. tel 05357992335

    YanıtlaSil